torsdag 26 maj 2011

Jag är så besviken

på mig själv.

Jag vet inte ens varför, men jag blev på dåligt humör igår kväll. Sedan blev jag sugen på något sött. På senare tid har jag varit ganska bra på att stå emot suget. Eller så har det varit så att vi inte hade något jätteonyttigt sött hemma, så jag kunde inte vara dum.

Men senast vi var och handlade köpte vi Toffifee som vi skulle ge bort till en bekant som vi skulle träffa i veckan... och igår när suget kom kunde jag inte stå emot och öppnade boxen och jag var så himla dum att jag fick i mig 12 bitar :o( innan jag kunde sätta stopp för frosseriet.

Jag vågar inte ens gissa hur många kalorier jag fick i mig och vill kanske inte ens veta. Jag vill bara gå vidare och vara duktig idag. Jag måste börja med att äta bra, sen måste jag kanske ändra mina planer.

Tanken var att jag skulle ha vilodag idag, men efter 12 bitar av det goda kommer mitt samvete antagligen inte låta mig vila så det kanske blir någon form av träning ikväll.

Efter denna händelse måste jag komma med ett tips: vill ni ge bort choklad, kakor eller liknande till någon, köp det precis innan ni ska gå/åka för att träffa denna person; inte flera dagar innan, för då är det lätthänt att ni själva öppnar chokladasken, kakburken eller vad det nu kan vara och får ångra er senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar