torsdag 12 maj 2011

Vila, fina minnen, skev kroppsbild

Efter en jobbig och tröttsam dag igår där hela min matdag blev förstörd ägnar jag denna torsdag åt att reparera skadan, äta bra mat vid de rätta tidpunkterna som jag inte hade möjlighet till igår.

Dessutom kommer jag att vila mycket denna torsdag, ta det lugnt efter gårdagens påfrestningar. Det kommer att bli lite hushållsarbete om jag orkar (tvättmaskinen är redan igång),

men jag vill mest ägna min torsdag åt att läsa:

och att tänka tillbaka på roliga tider som jag blev påmind om i tisdags. Mia och jag var i Sthlm där hon köpte skor till Latinon i butiken Dance&GymShop. Där fanns det massor av fina dansskor:

Dessa påminde väldigt mycket om dem som jag också använde när jag dansade tävlingsdans (tiodans) en gång i tiden.

Det var 7 fantastiska år då vi åkte runt i Ungern och tävlade. Jag hade många fina klänningar under åren, både till standard-danserna och latin-danserna, fina håruppsättningar och smink, allt en tjej kan drömma om och det var otroligt kul att dansa.

Efter att jag kom hem från träningen i tisdags, satte jag mig och försökte hitta några bilder från denna fina period och hittade dessa (tyvärr inte av högsta kvalité) som togs ungefär 1999.


En sak är intressant: redan när de här bilderna togs tyckte jag att jag behövde gå ner i vikt, jag försökte, bantade men sen gick upp mer än jag hade gått ner och nu står jag här lätt överviktig och kämpar för att gå ner i vikt.

När jag ser på dessa bilder inser jag att jag var väldigt dum. Idag önskar jag att jag såg ut som när jag dansade. Snacka om skev kroppsbild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar