tisdag 31 maj 2011

Abstinens

är något jag snart kommer att få. Det är nämligen så att idag var jag på den sista Step Intervall- och den sista Latino-klassen på ett tag. Det känns verkligen väldigt tråkigt. Step Intervall är ju en jättebra blandning av step och bodypump, medan Latinon är typ det roligaste som finns.

Jag vet inte hur jag kommer att klara mig utan dessa medan jag går i sommarskolan och är på semester. Och det är inte bara själva träning jag kommer att sakna, utan även alla trevliga människor som jag har lärt känna under passen. Ju mer ofta man går på gruppträningar desto fler lär man känna och det kommer att vara konstigt att inte träffas på flera veckor nu.

Men nu vill jag inte vara negativ längre för jag hade en rolig träningskväll tillsammans med många träningsglada personer. Passen fick mig att känna mig stark och vältränad. Varken den ena eller den andra klassen kändes särskilt jobbig, jag hade så mycket energi i kroppen. En riktigt skön känsla.

Passen i siffror:

Step Intervall

  • Maxpuls: 163
  • Snittpuls: 134
  • Kaloriförbrukning: 455

Latino

  • Maxpuls: 175
  • Snittpuls: 147
  • Kaloriförbrukning: 585

När jag sedan kom hem från träningen väntade min fantastiska man med en romantisk middag som var väldigt trevlig och maten smakade också utmärkt.

Snart kommer jag att lägga mig, och det kommer att kännas konstigt att väckarklockan inte ringer i morgon bitti och jag inte behöver gå till kontoret, men jag ska försöka njuta av de här lediga dagarna som jag har framför mig innan kursen börjar på söndag.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar