fredag 27 maj 2011

Jag brukar inte

träna på fredagar. Jag känner mig oftast rätt trött när jag slutar på jobbet och vill bara komma hem och ta det lugnt.

Men jag hade vilodag igår, så jag ville inte ha vilodag idag också. Därför packade jag min träningsväska imorse och tog med mig den till kontoret för att kunna gå till Sydpoolen så fort jag slutade på jobbet. Det var ett bra beslut för på detta sätt kom jag iväg till träningen trots att jag inte kände mig särskilt pigg och det ösregnade.

Dagens pass var Actic Cirkel. Jag hann ner till träningslokalen i sista sekund och då stod bara Maria (instruktören) där. Jag tror att hon hade börjat fundera på om hon skulle köra själv, men sen kom jag och vi tittade på varandra, log och precis som i lördags undrade hon om jag ville köra trots att jag var själv. Jag sa JA naturligtvis, så jag började mentalt förbereda mig på ännu ett riktigt tuff pass där jag skulle få träna dubbelt så hårt.

Precis när vi skulle börja värma upp öppnades dörren och ännu en tjej dök upp. Lättnad! Inte för att jag inte ville ge järnet men för att ha lite tid mellan de olika stationerna att andas. Det var i och för sig bara 3 stationer (flyes, box, benkast) där vi inte körde samtidigt och en av oss kunde slappna av lite, men det betyder rätt mycket. Just det, och när det är box, får ju även den som ”vilar” jobba lite genom att hålla i mitsen och ta emot slag. Då måste man verkligen spänna magmusklerna och hålla balansen.

Trots att passet var riktigt tufft kändes det som att tiden gick väldigt fort och det tyder ju på att jag hade roligt. Det är verkligen kul att träna och låta musklerna arbeta. Tyvärr hängde inte mina armar och axlar med idag. Flyes funkade bra och boxningen också, men resten av övningarna som inkluderade armarna och axlarna (axelpress, bicepscurl, axellyft framför), kändes väldigt jobbiga och jag behövde lite hjälp, men jag genomförde ännu en stenhård cirkelträning och det känns alltid bra efteråt.

Idag förbrände jag 609 kalorier, pulsen var som högst 212, medan snittpulsen låg på 151 slag/minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar