tisdag 31 maj 2011

Jag är lite ledsen

och ni kommer kanske att tycka att jag är konstig när jag berättar varför.

För ett år sedan tog jag kandidatexamen på Arkitekturskolan. Under mitt sista projekt bestämde jag mig för att försöka hitta praktikplats på ett arkitektkontor till det kommande läsåret. Jag hittade ett kontor i Södertälje, så jag tog studieuppehåll och började praktisera/jobba i augusti.

Idag var min sista dag på jobbet och det känns tråkigt att praktikperioden är slut. Jag har trivts jättebra och fått lära mig mycket de senaste månaderna.

I slutet av augusti fortsätter jag mina studier på KTH, men det vore roligt om jag kunde jobba lite på samma kontor i augusti efter att jag har kommit hem från semestern i Ungern.

Men innan semestern väntar en tre veckor lång sommarskola som börjar på söndag. Det är faktiskt något som oroar mig lite. Inte själva kursen (det är något jag verkligen ser fram emot), men tanken av att jag inte kommer att kunna träna som jag är van vid. Sedan blir det svårt med maten också eftersom jag kommer att vara utomlands den första och den tredje veckan...jag vill inte gå upp i vikt :o(.

Som tur är, har jag några dagar kvar då jag kan träna på som vanligt, så idag kör jag de två pass som jag vanligtvis brukar delta i på tisdagar: Step Intervall & Latino. Det är jag glad för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar