måndag 16 maj 2011

Vädergudarna var snälla mot mig

Det regnade varken när jag cyklade till jobbet imorse eller när jag cyklade hem, dessutom hade vi fantastiskt väder under utomhusträningen.

TACK, Vädergudar!

Vad det gäller Walking-klassen kändes den väldigt givande och jobbigare än för två veckor sedan då jag körde ett likadant pass. Hjärtat fick en riktig utmaning för att jag skulle orka ta mig runt i spåret med utfallssteg, löpning och rask gång idag.

Svaret på frågan ”varför kändes det jobbigare den här gången?” fick jag av pulsklockan efter passet:

Jag tillbringade alltså längre tid i de övre pulszonerna än förra gången, vilket betyder att hjärtat behövde jobba hårdare. Kaloriförbrukningen blev också högre än för 14 dagar sedan: då landade den på 599 kcal, idag brändes det hela 679 kalorier. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar