söndag 8 maj 2011

Kul med innebandy!

Jag spelade innebandy i nästan 13 år och tyckte att det var riktigt skoj att stå i mål under dessa år, men att det var så kul att SPELA visste jag inte.

Idag spelade vi små mål (3 mot 3, utan målvakt) och jag var lite orolig för att jag skulle göra bort mig helt (ensam tjej, utan någon erfarenhet med innebandyklubba), men jag gjorde faktiskt 3 snygga mål och spelade helt okej för att aldrig ha varit utespelare. Det kändes också bra att min man blev lite imponerad eftersom han är en väldigt duktig utespelare.

Jag njöt av nästan varenda sekund (kanske inte dem då vi släppte in mål, men alla andra sekunder) och tyckte att det var jättekul.

Vi körde 3-minuters matcher i ca 2 timmar. Jag spenderade nästan 65 minuter på plan och det var de minuterna jag kollade med klockan. När jag inte spelade pausade jag klockan också.

Jag blev förvånad över hur mycket tid jag tillbringade i Pulszon 5. Jag sprang så mycket och så snabbt att det inte ens gick att ta kort på mig under matchen. ;o)

Innebandyn i siffror:

  • Maxpuls: 191
  • Medelpuls: 157
  • Tid i de olika pulszonerna:

PZ1: 00:06:34

PZ2: 00:11:23

PZ3: 00:05:42

PZ4: 00:15:16

PZ5: 00:25:34!!!

  • Kaloriförbrukning: 819

Jag var rätt trött efter spelet, så jag blev inte så fin på bilden nedan, men jag bjuder på den:

Dagens totala kaloriförbrukning (genom motion) landade på 2118 kcal, så jag kunde med gott samvete njuta av en god hamburgertallrik efter innebandyn.

Nu är det dags att lägga mig för kl 10 väntar ett utomhuspass.

Sov gott!

1 kommentar: