torsdag 5 maj 2011

Jag måste hitta motivation

Den senaste tiden har jag funderat mycket på att ställa väckarklockan på en timme tidigare för att gå ut och ta en morgonpromenad innan frukosten.

För några år sedan gick jag promenader varje morgon och det gav verkligen resultat. Nu vill jag knuffa mig själv lite närmare min målvikt och jag tänker börja med morgonpromenaderna igen. Kanske inte varje dag, men några gånger i veckan i alla fall.

Så jag har till och med ställt klockan på kl 6 istället för kl 7 vid två tillfällen, men jag valde att ligga kvar en liten stund till på båda morgnarna och hann inte med den tänkta promenaden.

Detta tillsammans med att jag verkligen har blivit såld på stavgång tack vare Walking-passet på Sydpoolen, gjorde att jag idag beställde stavar med ergonomiska handtag från www.stegraknare.se där jag även hämtade bilden ifrån.


Och nu när jag har investerat i stavar kommer jag att vara "tvungen" att ge mig ut på lite stavgång. Visst är det ett bra sätt att motivera sig? ;o)

Nu har jag också fått mejl om att paketet är skickat och är på väg till mig, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar