måndag 24 september 2012

Dag 24: FF-pass + PowerYoga

Idag skulle jag till gymmet efter middagen. Först skulle jag köra FF-passet för att senare sträcka ut kroppen på en yogalates-klass mellan kl 19.30-20.30. Jag gick hemifrån så att jag skulle vara på Sydpoolen  senast 18:20 för att inte behöva stressa. Självklart skulle det vara broöppning... och naturligtvis skulle båten komma från havet, inte från slussen vilket betyder mycket längre väntetid. Riktigt irriterande. Och stressad blev jag också.
 
Så fort bron stängdes skyndade jag mig till Sydpoolen, hämtade ut min biljett till yogan, bytte om och gick upp till gymmet. Där var alla löpband upptagna, så jag hoppade upp på en crosstrainer istället. Pga att jag kände att jag hade alldeles för lite tid på mig innan yogan skulle börja, trampade jag på väldigt snabbt. Inte för att det skulle få de 10 cardio-minuterna gå snabbare, men det kändes bra i kroppen.

Efter uppvärmningen gick jag till min lilla styrkehörna och genomförde Styrka A (2 set): Flyes – Benböj med vikt i hand – Leg extension

Sedan gick jag tillbaka till konditionsmaskinerna och rodde i 10 minuter innan jag skulle skynda mig tillbaka till hörnan med hantlarna och genomförde 2 set av både Syrka B och C.

  • Styrka B: Triceps pushup (dagens nya övning) – Sidoutfall med hantlar – Reversed crunch med raka ben
  • Styrka C: Hantel rodd – Bred knäböj med hantel från bröst – Raka ben och armar mot golv

När jag var klar med sista övning, stängde jag av pulsklockan som hade registrerat en maxpuls på 163, medelpuls på 133 och kaloriförbrukning på 511. Stretchen hoppade jag över och jag småjoggade ner till Äventyrsbadet där de flesta yogamattor redan var upptagna. Men jag hittade en ledig och la mig snabbt för den inledande avslappningen. Cilla som idag vikarierade för Ollie berättade att hon skulle leda oss igenom ett PowerYoga-pass. Vi gjorde solhälsningar, trianglar, höll positioner som utmanade balansen och körde styrkaövningar för både bålen och rumpan innan det var dags för den avslutande avslappningen som var riktigt skön. Det var trevligt att kunna slappna av efter att ha stressat inför gymbesöket.

Så fort jag kom hem från Sydpoolen, åt jag dagens sista mål så nu väntar bara ett varmt bad, men först en snabb matrapport:

  • Frukost: Havregrynsgröt med keso och hallon, 2 knäckebröd med skinka
  • Mellanmål: Keso med en ½ banan
  • Lunch: Chili con carne med keso
  • Mellanmål: Keso med en ½ banan
  • Middag: Kyckling med wokgrönsaker och ris
  • Kvällsmål: 1,5 dl lätt yoghurt med müsli och en ½ banan.

Som Ni ser blev det mycket keso och ett lite större kvällsmål idag. Det sistnämnda beror på att jag körde ett extra pass och kände att jag behövde höja kaloriintaget en aning vilket är helt okej enligt World Of Shape också. Blev inte någon jättestor skillnad, men tillräckligt stor för att kompensera lite för PowerYogan.

Nu måste jag dock gå och bada för att kunna lägga mig i tid. Imorgon väntar ytterligare en lång dag i skolan... samt träning på kvällen, förstås. ;o)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar