lördag 15 september 2012

Lördagsfrukost och invägning

Frukost på 313 kcal.

Halloncreme med müsli och pumpakärnor
  • 130 g – kvarg
  • 80 g – hallon
  • 40 g – müsli
  • 1-2 g – pumpakärnor

Blanda kvarg och hallon och späd med vatten så tjock Du vill ha den.
Toppa med müslin och pumpakärnorna.

Äggviteomelett
  • 3 st – äggvitor
  • 1/2 msk – minimjölk eller vatten

Vispa ihop och stek i pannan.
Garnera med gurka och tomat. – har inte gurka hemma, så det blev paprika istället.


Innan frukosten ställde jag mig också på vågen. Första veckan gick jag ju ner 3,4 kg (mest vatten, jag vet..., men ändå) och jag hoppades att även den här veckan skulle vågen också minus. Men icke sa Nicke :o(. Det stod stilla. +/- 0 trots att jag väger allt jag äter för att inte få i mig varken mer eller mindre än jag får/ska enligt kostprogrammet.

Kan det vara de två träningspassen som uteblev som spökar? I tisdags somnade jag ju innan jag hade hunnit träna men jag tror att jag behövde vila annars hade jag blivit sjuk (min man har varit förkyld i en vecka) eftersom jag hade känt mig trött och sliten. Det andra passet som jag skulle ha genomfört i söndags körde jag inte eftersom jag rörde på mig hela dagen i jobbet. Joggade, gick och spurtade ibland... 

Kan det ändå vara så att dessa två avvikelser från träningsprogrammet har haft så stor betydelse? Kommer förbränningen komma igång nästa vecka? Det hoppas jag verkligen och jag ska göra allt för att hjälpa kroppen genom att fortsätta träna och äta enligt FitnessFighten-konceptet. Halva tiden är ju fortfarande kvar så mycket kan hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar