söndag 23 september 2012

Nu ska jag ta det lugnt



Redan innan lunch hade jag genomfört träningen, dammsugit och gjort allt vad jag planerat att göra hemma och duschat så klart också. Till lunch stekte jag 150 g kycklingbröstfilé i lite olivolja och wokade grönsaker (champinjoner, broccoli och paprika), samt kokade 25 g råris.

Sen åkte vi till dopet  och därefter var vi bjudna på fika. Det fanns en massa godsaker på bordet, tårtor och alla möjliga kakor som såg väldigt smarriga ut, men var ingenting för mig. Det bjöds även på saft, kaffe och te och eftersom jag inte får dricka saft enligt FF-kostprogrammet och teutbudet var inte jättespännande blev det kaffe med en skvätt mjölk till fika.

Det var några vid bordet som undrade varför jag inte tog några bakelser och när jag berättade att jag körde FitnessFighten blev de nyfikna på vad det var för något, så jag förklarade konceptet lite snabbt. Det var faktiskt inte svårt alls att stå emot frestelsen och det är något jag kan ha med i bagaget även efter FitnessFighten. Självklart är det okej att ta en bit då och då, men det går också att tacka nej. När vi sedan kom hem kunde jag ha min lilla fikastund med minikeso och banan. Gott och nyttigt mellanmål! :D

Nu väntar vila på eftermiddagen för att vara laddad inför morgondagen, då vi har ett workshop i skolan hela dagen. Imorgon kommer jag att träna på gymmet på kvällen, har tyvärr ingen möjlighet att köra FF-passet tidigare på dagen som jag kunde göra idag enligt följande:
  • Cardio: 10 min svingar, krysshopp och springa på stället med höga knän
  • Styrka A: Flyes – Knäböj med vikt i hand – Leg extension
  • Cardio: 90 sek svingar
  • Styrka A
  • Cardio: 90 sek svingar och krysshopp
  • Styrka B: Flygaren – Sidoutfall med hantlar (dagens nya övning, som jag körde med kettlebells) – Reversed crunch med raka ben
  • Cardio: 90 sek krysshopp och springa på stället med höga knän
  • Styrka B
  • Cardio: 90 sek krysshopp och springa på stället
  • Styrka C: Hantel rodd – Bred knäböj med hantel från bröst – Raka ben och armar mot golv
  • Cardio: 90 sek krysshopp och springa på stället
  • Styrka C
  • Cardio: jag valde att avsluta dagens pass med 4 minuter svingar, krysshopp och springa på stället
Pulsen var i snitt 135 under passet, maxpulsen är jag osäker på. Klockan hoppade upp på 214 i några sekunder mitt i passet, men jag tror att det kan ha varit någon störning. Kaloriförbrukningen blev 539 kcal i alla fall.

Vad det gäller maten, har jag ett mellanmål, en middag och ett kvällsmål kvar att äta. Jag ska försöka göra en middag på 4 portioner för att kunna göra matlådor till morgondagens lunch. Får se vad jag hittar på. Jag kanske testar ett nytt recept. Återkommer om en liten stund! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar