tisdag 11 september 2012

Ny fas


I och med gårdagens träning avklarades en tredjedel av FitnessFighten. De kilon som jag har tappat hittills var antagligen mest vatten, men under den andra perioden som är mellan dag 11-20 utlovas det FETTförbränning som även borde synas.

Idag kommer vi att ändra lite på ytterligare en övning i träningsprogrammet: breda knäböj ska göras med hantlar på axlarna (armbågarna pekar framåt). När det kommer till mat och dryck sker ingen förändring. Nu när jag nämner det, kommer jag på att jag inte har sagt något om vad man får/inte får dricka under denna månad. 

  • Minst 2 liter vatten om dagen ska man dricka. – Jag dricker mer än så utan problem.
  • 30 min före träningen ska man dricka ett glas vatten. – Det gör jag faktiskt omedvetet.
  • Te och kaffe är ok, men utan socker/honung och endast lite lätt eller minimjölk i. – Te brukar jag ändå dricka utan att söta, så det är inga problem. | Jag är ingen kaffedrickare egentligen, de få gångerna jag dricker kaffe har jag dock vanligtvis socker i, men inte under de här 30 dagarna och jag kanske kan fortsätta så efter FF också om jag lyckas vänja mig vid smaken.
  • Ingen alkohol, läsk, saft eller annan kaloririk dryck. – Inga problem hittills.
  • Smaksatt kolsyrat vatten är ok, dock max 0.5 l/dag. – Ibland är det trevligt att man kan dricka något som smakar även om jag tycker om vanligt vatten också. Bubblor uppskattas också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar