torsdag 20 september 2012

Måste se till att sova mer


På vardagsmorgnarna är det oftast inte mycket man kan göra åt den saken. Måste man gå till skolan eller jobbet då måste man gå upp i tid. Därför gäller det att lägga sig i tid för att få tillräckligt mycket sömn. Tyvärr har jag haft svårt för att lägga mig i tid de två senaste nätterna. Igår morse kunde jag dock sova lite längre så det var inget större problem. Men idag var jag tvungen att gå upp när väckarklockan ringde kl 6:55 och det var inte lätt för halv två var jag fortfarande vaken. :o/

Sömn är lika viktig som träning och mat när det kommer till viktminskning. Därför kommer jag att försöka se till att verkligen vara på gymmet kl 18 idag. Detta för att hinna köra FF-passet innan yogan som börjar kl 19. Jag hoppas att KundaliniYogan kommer att hjälpa mig att slappna av och förbereda kroppen och hjärnan för en god nattsömn.

För att tiderna med måltider och träning ska passa måste jag byta plats på kvällsmål och middag ikväll. Enligt World Of Shape är det okej att göra så. Det går också bra att äta med två timmars mellanrum om det passar ens dag bättre, det viktigaste är att det inte går mer än tre timmar mellan måltiderna för att hålla igång förbränningen hela dagen. Vad det gäller mina måltider idag, kommer jag att äta med lite olika mellanrum för att det ska passa tiderna på jobbet, samt de planerade träningspassen. 

Så här tror jag att min dag kommer att se ut:
  • 7:30 Frukost: Makrill i tomatsås med 1 knäcke och äggvitor av två kokta ägg
  • 10:00 Mellanmål:  ½ skyr och 1 knäcke med örtcreme
  • 12:15 Lunch (samma som igår): Sallad med räkor och kräftstjärtar, ½ avokado, majs, bönor, tomat, paprika, keso och bulgur.
  • 15:00 Mellanmål: ½ skyr och 1 knäcke med örtcreme
  • 17:30 Kvällsmål: Tonfisk
  • 18-19 FF-pass
  • 19-20 KundaliniYoga
  • 20:30 Middag: vet inte riktigt ännu vad som kommer att serveras hemma. Beror på vad jag hittar i frysen och kylen.
  • 22:00 Läggdags
Nu ska jag alltså äta lunch. ;o) Det ska bli så gott med skaldjurssallad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar