fredag 7 september 2012

Dag 7 med FF och jag känner mig het

Nja, kanske är HET inte det rätta ordet att använda här, men jag känner mig varm och då menar jag att kroppen känns varmare på något sätt. Det har den gjort i 2,5 dygn ungefär. Jag märker det mest på morgnarna när jag tittar på hur mycket kläder folk har på sig på vägen till och på bussen jämfört med mig. När folk satt med jacka och halsdukar på på bussen igår morse t.ex., hade jag bara kortärmat på mig och kände mig fortfarande riktigt varm. Men det är tydligen ingen fara. Enligt en av grundarna till World of Shape, Jarkko Kortelainen är det helt normalt och beror på att ämnesomsättningen har satts igång. Så det är väl bara att fortsätta vara ”het”. ;o)
 
Hoppas att dagens mat och träning hjälper mig att hålla igång förbränningen. Här kommer mat- och träningsrapporten:

Mat:
  • Frukost: Makrill i tomatsås, två Wasa delikatess knäcke och två äggvitor i mikro-ägg.
  • Mellanmål: ½ portion smoothie gjord på kesella, banan, hallon och blåbär, samt lite lättmjölk, samt en Wasa delikatess knäcke med örtcreme
  • Lunch: Grillad fläskfilé med potatis och morots raggmunk med pepparkeso och sallad
Ingredienser (1 portion)
150 g - Fläskfilé
70 g - Riven potatis
60 g - Riven morot
2 msk - Gul lök hackad
1st - Äggvita
50 g - Minikeso
1 tsk - Svartpeppar

Gör så här:
Skala potatisen och moroten och riv ner dom i en bunke. Hacka löken och blanda med morötterna och potatisen. Blanda i en äggvita samt lite salt och peppar i smeten.
Skär upp fläskfilén och banka till dem så de blir lite tunnare. Stek på fläskfilén till den är klar, salta och peppra lite.
Forma raggmunkssmeten till 2 st raggmunkar och stek dem.
Blanda minikeso med grovmalen svartpeppar.

  • Mellanmål: ½ portion smoothie gjord på kesella, banan, hallon och blåbär, samt lite lättmjölk, samt en Wasa delikatess knäcke med örtcreme
  • Middag: Havregrynsgröt gjord på 1 dl fiberhavregryn, 1,5dl lättmjölk, hallon, 3 skivor skinka, 1 Wasa delikatess knäcke
  • Kvällsmål: Tonfisk

Träning:
  • Cardio: 10 min Crosstrainer
  • Styrka A: Pull over – Knäböj – Statisk planka
  • Cardio: 10 min Crosstrainer
  • Styrka B: Axelpress rak (den nya övningen från igår) – Höftlyft ett ben – Crunch med rak rygg (dagens nya övning)
  • Styrka C: Triceps press – Bred knäböj – Statisk crunch (finsk solstol)
  • Maxpuls: 177
  • Snittpuls: 144
  • Kaloriförbrukning: 676 kcal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar