onsdag 5 september 2012

Trött


När jag äntligen kunde lämna skolbyggnaden och bege mig hem... kom huvudvärken. Som tur är har jag alltid värktablett med mig nuförtiden så jag tog en snabbt och fortsatte resan hem. När jag satte mig på bussen somnade jag nästan omgående och det var riktigt skönt att ta en tupplur, men det var riktigt segt att kliva av bussen.

Helst hade jag velat lägga mig på soffan så fort jag klev in genom dörren och stanna kvar där hela kvällen. Men har man bestämt sig för att köra FitnessFighten, måste man träna varje dag. Idag valde jag att träna lite tidigare, vilket också innebar att jag inte hann äta middag innan. Därför bytte jag plats på kvällsmål och middag. Åt en burk tonfisk (kvällsmål) för att orka träna och begav mig till gymmet. 

Där körde jag dagens FF-pass som jag inledde med 10 minuter på crosstrainern. Efter det förflyttade jag mig till styrkehörnan för att genomföra övningarna i det första styrkeblocket som inte har ändrats sedan dag 1. 

I styrkehörnet hittar jag allt jag behöver för att genomföra FF-passets styrkeövningar.

Efter det var det dags att höja pulsen igen och jag gick tillbaka till crosstrainern. Helst hade jag velat slå gårdagens roddresultat, men igår fick jag blåsor på båda händerna som gjorde att jag var tvungen att välja bort roddmaskinen denna kväll.

Som vanligt väntade Styrka B och C efter den andra cardio-delen. Under detta femte pass var det dags att byta ut en övning i Styrka B också. Istället för vanligt höftlyft skulle vi göra höftlyft på ett ben vilket var betydligt tuffare än när man fick ha båda fötterna i backen. Styrka C var det samma som igår. Kaloriförbrukningen blev dock något lägre, 515 kcal, vilket beror på att pulsen inte var lika hög den här gången: maxpuls 174, snittpuls 129.

Trött blev jag ändå och känner att en massage inte skulle skada. Jag vet bara inte när jag hinner gå på en... Men jag vet att middagen satt fint efter passet och nu ska det bli skönt att duscha och lägga mig tidigt. Matlådorna får jag fixa imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar