onsdag 19 september 2012

Ont i knät :o(


Smärtan påverkade tyvärr dagens träning. Knäproblemet gjorde att jag inte kunde gå ner lika djupt i knäböj eller ta i lika mycket när jag skulle svinga kettlebellsen under cardion. Krysshoppen och jogga på stället kändes inte bra heller så dagens puls var inte särskilt hög (maxpuls: 159, medelpuls: 127) vilket också gjorde att kaloriförbrukningen inte blev mer än 425 kcal.

Passet såg ut så här:
  • Cardio: 10 min kettlebells + krysshopp
  • Styrka A: Bröst pushup – Knäböj med vikt i hand – Statisk sidoplanka
  • Cardio: 90 sek kettlebells
  • Styrka A
  • Cardio: 90 sek kettlebells
  • Styrka B: Flygaren – En-ben-knäböj – Reversed crunch med raka ben
  • Cardio: 90 sek kettlebells
  • Styrka B
  • Cardio: 90 sek krysshopp och jogga på stället med höga knän
  • Styrka C: Hantel rodd – Bred benböj med kettlebells – Raka ben och armar mot golv (dagens nya övning)
  • Cardio: 90 sek krysshopp och jogga på stället med höga knän
  • Styrka C
Imorgon kommer jag att försöka gå till gymmet och köra passet där. Hoppas även kunna delta i en yogaklass. Igår kväll mådde jag så bra både fysiskt och mentalt efter passet att jag nu vill gå på yoga igen så snart som möjligt.

Vad åt jag idag?
  • Frukost: Plättar med skinka och keso, samt Kvarg med müsli
Plättreceptet hittar Ni här. Dela satsen i två delar så att du kan steka två ungefär lika stora plättar. Lägg 50 g kvarg/keso, 30 g skinka, 30 g gurka (jag tog paprika eftersom jag hela tiden glömmer att köpa gurka...), 10 g sallad och tomat på ena plätten och lägg den andra överst:



Jag kompletterade frukosten med 50 g kvarg och 20 g müsli enligt FF:s rekommendationer.
  • Mellanmål: 140 g minikeso och hallon
  • Lunch: Sallad med räkor och kräftstjärtar, ½ avokado, majs, bönor, tomat, paprika, keso och bulgur.
  • Mellanmål: Müsli med minimjölk (lite för lite proteiner tyvärr)
  • Middag: Chilihamburgare med ugnsbakad potatis, grönsaker och keso


Frysen börjar bli lite tom, men jag hinner inte handla förrän på fredagskväll, så jag får vara kreativ de två kommande dagarna när det kommer till planeringen av måltiderna. Vi får se hur jag lyckas med uppgiften.

1 kommentar: