fredag 28 september 2012

Mat- och motionsrapport från igår



Det måste jag ju skriva! ;o)

Så här åt jag:
  • Frukost: Frukostsmoothie
  • Mellanmål: Kvargplättar med hallonsås
  • Lunch: Skaldjurssallad med bulgur, majs, bönor, tomat, gurka, paprika och avokado, samt keso.
  • Mellanmål: Kvargplättar med hallonsås
  • Middag: Fläskkarré med potatis och grönsaker som tillagades i ugn – jag har fått svar, receptet jag använde var okej! :D
  • Kvällsmål: Minikeso
Så här såg träningen ut:
  • 10 min cardio: På löpband enligt följande: 5 minuter i 9 km/h (6,4 min/km), 2,5 minut i 9,5 km/h (9,18 min/km) och 2,5 minut i 10 km/h (6 min/km)
  • Styrka A: Pullover – Knäböj – Statisk planka
  • 10 min cardio: eftersom jag är anmäld till Hässelbyloppet bestämde jag mig för springa även vid den andra cardio-intervallen: 5 min i 10 km/h, 2,5 min i 9,5 km/h och 2,5 min i 9,0 km/h
Tanken med att köra i olika fart var att låta min kropp förstå att det faktiskt går att springa snabbare än vad jag har gjort under årets lopp. Eftersom Hässelbyloppet sägs vara den snabbaste milen i Sverige, vore det trevligt om jag kunde förbättra min tid från Tjejmilen där snitttempot var inte bättre än 7:13 min/km.
  • Styrka B: Lateral raise – Höftlyft – Reversed crunch
  • Styrka C: Triceps press – Bred knäböj – Crunch
Styrkeblocken skulle se ut som dag 1 under gårdagens pass. Det för att man skulle kunna känna/se att man har utvecklats. Och det har jag gjort. Jag behövde större vikter både vid pullover, lateral raise och triceps press jämfört med första gången. Då kändes det också jobbigt att stå i plankan i 2x45 sekunder (eftersom jag inte hade kört plankan på typ två månader innan), men nu gick det bra i 2x60 sekunder direkt efter varandra och det kan jag även bli bättre på. Benövningarna kändes också mycket lättare igår, benböj skulle jag köra med en pinne liggandes på armarna framför kroppen och jag saknade hantlarna som jag har använt under de senaste passen.

Kul att se utvecklingen och därför tänker jag utmana mig lite extra idag när jag ska träna, trots att jag planerar att genomföra passet hemma. Hoppas kunna förbränna ungefär lika många kalorier som under torsdagspasset, då jag förbrände 576 kcal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar