tisdag 4 september 2012

Träningsrapport Dag 4


Efter middagen sprang jag till gymmet där jag var tvungen att jobba snabbt eftersom jag började första cardio-delen först när det var 55 minuter kvar till stängning. När jag hade kört 10 minuter på crosstrainern, var det dags för Styrka A: Pull over – Knäböj – Statisk planka.
 
Jag fortsatte sedan med 10 minuter på roddmaskinen. Igår kom jag 1917 m på 10 minuter och idag ville jag verkligen slå det resultatet vilket jag lyckades med: 1977 m blev det. Vore roligt att orka köra lite snabbare så att jag kunde ro 2000 m imorgon. Och om jag ska bli en superwoman måste jag klara 1200 m på 4 minuter enligt en av instruktörerna på gymmet. Men egentligen kan man säga att man har riktigt bra kondition redan när man kan ro 1000 m på 4 minuter. Det är en bit kvar dit också, men det är bara att fortsätta träna. Och det gjorde jag när jag gick vidare till styrkeövningarna.

Styrka B bestod av Lateral raise – Höftlyft – Reversed crunch, dvs. ingen förändring där, men i Styrka C bytte vi ut den sista övningen som hittills hade varit crunches mot sittande planka eller finsk solstol som den också kallas. Det sista styrkeblocket såg alltså ut enligt följande: Triceps press – Bred benböj – Sittande planka.

Sista övningen hann jag precis göra klart innan de skulle stänga, men efter det lämnade jag gymmet och bestämde jag mig för att stretcha hemma där jag också åt upp kvällens sista mål: 140 g minikeso. Det är ganska lite jämfört med vad jag förbrände under passet: 593 kcal (maxpuls 199, snittpuls 137).

Ärligt talat, så är jag väldigt hungrig just nu som också gör att jag känner mig ganska svag. Har tyvärr inte ens orkat ta mig till badrummet, fast jag skulle verkligen behöva duscha för att kunna lägga mig så fort som möjligt och sova istället för att tänka på att jag är hungrig.

Jag ska samla lite krafter!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Har läst igenom dina senaste inlägg och måste säga att du verkligen är igång! Jag hoppas också att det känns roligt och att du mår bra av programmet!

    Kram, jag har bokat mig till Hässelbyloppet :)

    Emilia

    SvaraRadera