torsdag 13 september 2012

Sovmorgon och lyxig frukost

Igår kväll bestämde jag mig för att inte ställa någon väckarklocka. Jag ville låta kroppen välja vilken tid jag skulle gå upp nu när jag inte hade någon tid att passa. Jag vaknade strax innan kl 8 och låg kvar i sängen en kort stund och funderade på vad jag skulle äta till frukost.

Jag kom ihåg att bland FF-recepten fanns en lite lyxigare frukost och jag ville göra den i morse när jag inte hade så bråttom. Efter några minuters sökande hittade jag receptet på Fyllda äggvitehalvor med dillcreme, toppad med räkor och dill. Halloncreme toppad med müsli och pumpakärnor.

Det tog lite tid att koka ägg och jag var rätt hungrig när jag klev upp, så jag började faktiskt med halloncremen som smakade riktigt bra. Till den använde jag 150 g kvarg (0,5 % fett) och 30 g hallon som jag blandade ihop till en rosa halloncreme som toppades med 40 g müsli och 2 g pumpakärnor.

Ungefär samtidigt som müslitallriken tömdes helt, blev äggen klara. Då blandade jag 20 g kvarg med lite dill. Delade två ägg på hälften och tog bort gulorna (som man inte ska äta under FitnessFighten), fyllde alla fyra halvor med lite dillcreme, fördelade 20 g räkor på dem, la upp allt på en tallrik tillsammans med 20 g paprika. Det enda som saknades var lite hackad dill för ”presentationens” skull (och kanske en färgglad tallrik), men det gjorde inte måltiden sämre. 

Frukosten var god och mättande och efteråt kände jag mig redo för dagens uppgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar