söndag 9 september 2012

Inte mycket helg...


Nej, jag är upptagen hela helgen, men det betyder inte att jag inte kan fokusera på FitnessFighten. Jag åt bra igår och träna hann jag också. Dessutom blev det lite extra motion.

Det var nämligen så att vi var på domarutbildning under gårdagen där vi bl.a. skulle observera när våra kollegor dömer och prata om varandras insats, samt ta upp intressanta situationer och diskutera dem. Jag och Dennis skulle också få observation så vi fick byta om och döma en match precis innan lunch. För nyfikenhetens skull satte jag på mig pulsklockan och när jag stängde av den efter 47 minuter när matchen var slut och kollade på statistiken, blev jag förvånad:
  • Maxpuls: 171
  • Medelpuls: 142
  • Kaloriförbrukning: 582 kcal
Ja, man springer ju runt lite, rör på sig hela tiden för att komma nära situationerna, måste spurta ibland när spelet vänder snabbt, så när jag tänker efter är det kanske inte så konstigt att jag såg dessa siffror.

Lunch fick vi på utbildningen och jag var lite orolig för vad vi skulle få för jag hade inte haft tid att förbereda någon matlåda, men när jag såg att måltiden bestod av mycket sallad, tomater, gurka, majs, lagom mycket kycklingfilé och en liten portion pasta, kunde jag vara lugn. Allt passade verkligen in i FF- kostprogrammet.

Efter lunchen hade vi regelprov (maxpoäng fick jag :D) och sedan kunde vi åka hem, så jag hann också till gymmet. Jag var där en timme innan stängdags och körde mitt program enligt följande:
  • Cardio: 10 min crosstrainer
  • Styrka A: Pull over – Knäböj med hantlar (vi bytte alltså ut pinnen som vi hittills balanserade på armarna framför kroppen mot hantlar) – Statisk planka
  • Cardio: 10 min crosstrainer
  • Styrka B: Axelpress rak – Höftlyft ett ben – Crunch med rak rygg
  • Styrka C: Triceps press – Bred knäböj – Statisk crunch
Pulsen var som högst 175, i snitt 140 och under det 58 minuter långa passet förbrände jag 674 kcal.

Matrapport:
  • Frukost: Müsli med lättyoghurt och hallon
  • Mellanmål: Keso med hallon
  • Lunch: Kyckling sallad med pasta
  • Mellanmål: 2 knäcke med skinka, samt lite keso
  • Middag: Ugnsbakad lax med ört- och tomatsås, samt råris (25 g okokt)
  • Kvällsmål: 2 knäcke med örtcreme (helst ska man bara äta proteiner på kvällen, men jag kände att jag behövde lägga till lite kolhydrater vilket säkert berodde på att jag körde dubbelt pass)

I morse var jag väldigt nyfiken på vad vågen skulle visa så här efter en vecka med World of Shape så jag ställde mig på den. När jag vägde mig inför FitnessFighten visade vågen hela 87,3 kg... fruktansvärt dåligt... men denna söndagsmorgon kunde jag le åt siffran eftersom maten och träningen har redan gett resultat: 83,9 kg stod på displayen. 

Jag har hela tiden varit motiverad att fortsätta, och nu känner jag att jag har fått lite extra energi!!! Jag är redo för den långa dagen som jag har framför mig med en hel del motion och förhoppningsvis bra måltider. ;o)

1 kommentar:

  1. Sz, det är ju fantastiskt bra jobbat! Vilket resultat på bara 1 vecka. Wow säger jag bara. Fasiken så duktig du e!! Kram

    SvaraRadera