lördag 29 september 2012

Vart tog det fina vädret vägen?



I morse när jag gick till Sydpoolen för att träna sken solen och det såg ut som att vi hade en vacker höstdag att se fram emot:


Glatt gick jag till gymmet där jag körde mitt FF-pass enligt följande:

  • Cardio: 10 min på löpbandet – 9,5 km/h (6:18 min/km) höll jag hela tiden
  • Styrka A: Flyes – Knäböj med hantlar vid sida – Crunch med rak rygg
  • Cardio: 10 min på crosstrainern – tyvärr var alla löpband upptagna :o/ Jag tycker att tiden verkar gå långsammare när man står på crosstrainern än när man springer
  • Styrka B: Triceps pushup – Sidoutfall med hantlar (tufft att hålla upp hantlarna med armar som är trötta efter de smala armhävningarna, men det var bara att bita ihop) – Saxen
  • Styrka C: Hantelrodd (känns som att jag snart måste gå ner dit de stora killarna håller hus... jag kör med 10 kg – tyngsta hanteln i ”min” styrkehörna – och jag tror att ryggen och armarna skulle klara mer) – Bred knäböj med hantlar från bröst – Raka ben och armar mot golv

Träningen resulterade i  597 förbrända kalorier efter att jag haft en snittpuls på 141.

Efteråt skulle jag delta i en KundaliniYoga-klass som jag faktiskt var ensam deltagare på. Vanligtvis brukar klassen besökas av 10-12 personer på lördagsförmiddagarna men det fina vädret måste ha lockat folk till utomhusaktiviteter istället. Fast det gjorde inte mig något. Instruktören höll ett riktigt bra pass där jag fick jobba en del med ryggen (som jag tyvärr har haft ont i sedan skolan startade igen), den fysiska och den inre styrkan, använde eldandningen i många övningar och stretchade gjorde vi också innan vi avslutade klassen med en längre vila.

På vägen hem märkte jag att det hade blivit gråare ute, men det stoppade inte oss från att åka till Nykvarn och titta på två fotbollsmatcher där Dennis systerson spelade. Först duschade jag dock och vi fixade även var sin sallad som vi sedan åt upp i regnet under den första matchen:


Mellan matcherna hade killarna en timmes paus så vi tog en sväng förbi Nykvarns bibliotek där några konstnärer/hantverkare hade utställning. Det var framförallt två konstnärer som jag var intresserad av: en ung tjej som jag hade spelat innebandy med och som hade sin första utställning idag och hennes pappa som jag också känner lite via idrotten. Båda hade vackra tavlor på väggarna och pappan hade även två intressanta skulpturer. Det var verkligen jättetrevligt att prata med dem båda och se vilka duktiga konstnärer de är.

Utställningen skulle stänga ungefär samtidigt som vi skulle vara tillbaka till fotbollsplanen igen, så vi åkte för att titta på svägerskans duktiga son igen. När vi stod där i regnet undrade jag lite vart solen hade tagit vägen... det blev ju en grå höstdag. Men pojkarna brydde sig inte om vädret. De verkade ha jättekul på plan och var naturligtvis väldigt lyckliga efter att de hade vänt underläge 0:2 till seger 3:2 i andra halvlek. 

Vi gratulerade systersonen innan vi åkte hem och nu är det vila som gäller resten av dagen. Snart väntar middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar