lördag 22 september 2012

Invägning efter 14 timmar sömn

Så skönt att det äntligen är helg. Jag har inte sovit bra den här veckan, men igår slocknade jag runt 19:45 och vaknade sedan inte förrän strax innan 10 på lördagsförmiddagen. Jag lyckades alltså lägga mig tidigt, men hann inte träna. Det ska jag se till att göra idag, men tyvärr har jag också skolarbete att göra... fast det är en annan historia.

I morse gick jag alltså upp runt 9:53. ;o) Då ställde jag mig på vågen och tog fram måttbandet. Det ser ut som att jag har gått ner totalt 4,4 kg och minskat 6 cm i midjan på 21 dagar. Inte så tokigt, men jag hoppas att under den sista tredjedelen av programmet händer det ännu mer! Skillnaden idag känner jag framförallt på magen, armarna och hållningen. Förhoppningsvis har det hänt något även på låren och rumpan, men det har jag svårt att se. Det blir kanske tydligt när jag ska ta efter-bilderna vid FitnessFightens slut.

Gårdagen var ingen lyckad träningsdag, men jag var ganska duktig med maten i alla fall:
  • Frukost: Havregrynsgröt med keso och hallon
  • Mellanmål: Minikeso och banan
  • Lunch: Kvargplättar med stekt fläskfilé och wokgrönsaker
  • Mellanmål: Banan –borde ha haft protein till, men jag var för upptagen med ritandet och hann inte springa iväg för att köpa något proteinrikt – gårdagens enda misstag när det gäller kosten
  • Middag: Köttfärssås med spagetti – jag var inte alls sugen på att laga mat igår kväll. Jag var grymt trött när jag äntligen klev in genom dörren kl 18:15 efter en lång dag (och jobbig vecka) i skolan och önskade att vi hade kunnat beställa mat: en pizza, thaimat eller kanske kyckling tikka masala, men det gick ju inte. Jag måste veta vad maträtterna innehåller för att vara säker på att jag får i mig rätt mängd proteiner, kolhydrater och nyttiga fetter. Jag har verkligen varit jätteduktig med det under FitnessFighten och ville inte sabba det. Så jag tog fram sista köttfärsen ur frysen, tillagade den enligt FF-receptet och för att lyxa till det lite hade jag i en riven morot och några champinjoner. Samtidigt kokade jag lite spagetti och simsalabim var kvällens måltid klar. God blev den också och uppskattades mycket av både mig och min make.
Idag har jag bara hunnit med frukost. Om knappt 1,5 timme väntar dagens andra måltid. Om jag nu orkar lyfta rumpan ur soffan och åka till mataffären, blir det kanske lunch, annars får det bli något mellanmål och vi åker och handlar sen. Frysen är nästan helt tom (finns bara lite bär och grönsaker), och kylens innehåll är också ganska fattigt (ca 120 g kvarg har vi där och två ägg, samt några grönsaker) och jag känner inte att jag kan slänga ihop någon lördagslunch med de ingredienserna. Till lunch vill jag gärna äta kyckling, fisk eller kött och komplettera med lite kolhydrater samt mycket grönsaker.

Förutom att handla, måste vi också städa och tvätta. På mitt schema står det dessutom träning så det är tur att jag känner mig ganska utvilad efter nattens sömn. Lördagens känns rätt så fullspäckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar