onsdag 26 september 2012

Igår kväll tränade jag



medveten närvaro med hjälpa av en app som jag har i mobilen. Den heter Mindfulness – Lugn och lycklig och innehåller många mindfulness övningar: olika långa kropppscanningar, liggande meditation, skrattyoga och tre spår där man övar i att fylla hjärtat med kärleksfull vänlighet. Man jobbar först upp sin egen energi för att senare kunna ge energi till andra också.



Igår kväll kändes det som att jag behövde lite energi själv för att inte bli sjuk, så jag valde att jobba med övningen Kärleksfull vänlighet till mig innan jag skulle sova. Samtidigt som jag följde instruktionerna, fokuserade jag även på att andas ut gammal energi och andas in ny, frisk energi. Efter övningen sov jag väldigt gott, måste jag säga.

När jag öppnade ögonen visade klockan 8:25 (fördelen med att kunna jobba hemifrån på onsdagar). Som tur var hade jag inte ont i halsen, var/är bara lite snuvig så jag tror att jag kommer att kunna träna idag. Vi är verkligen inne i slutspurten av FitnessFighten och Saxen som hade varit gårdagens nya övning var den sista nya övningen under dessa 30 dagar. Från början hade vi 9 core- , överkropp- och benövningar och från och med dag 4 introducerade vi en ny övning varje dag till och med igår alltså. Det blev 22 ”Dagens övning” under denna period och tanken är nu att under de sista fem dagarna vi själva ska sätta ihop våra träningspass med hjälp av de 31 övningar som vi fått från World Of Shape.

Själva upplägget ska vara detsamma som hittills, dvs 10 min Cardio – Styrka A (2 set) – 10 min Cardio – Styrka B (2 set) – Styrka C (2 set), det jag får välja fritt är vilka övningar jag lägger in i styrkablocken. Så jag har lite att fundera på innan jag beger mig till gymmet. Kanske att jag sätter ihop dagens pass på lunchen... men nu måste jag jobba lite. Skolarbete väntar (och en kopp te)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar