lördag 22 september 2012

Mellanmål



Dagens andra måltid blev mellanmål. Det var först efter det som vi åkte och handlade, men nu är både kylen och frysen fyllda med nyttigheter, så att planera måltiderna lär bli lättare. Så här åt jag idag:
  • Frukost: Havregrynsgröt med jordgubbscreme (gjord på jordgubbar och kvarg)
  • Mellanmål: Kvargplättar med hallonsås
  • Lunch: Ugnsbakad lax med tomat- och örtsås, samt råris och mycket grönsaker

  • Mellanmål: Äppelkaka


Jag hittade ett FF-recept på en äppelkaka och testade det. Önskade att det hade varit sötare och lite mer spännande i smaken, men det påminde i alla fall om någon sorts efterrätt.
Ingredienser:
1/2 äpple
15 g havregryn
1 tsk kvarg
1 äggvita
Kanel
100 g kvarg
Lite blåbär till garneringen

Gör så här:
Skala äpplet och kärna ur det.
Skiva det i tunna skivor.
Vispa äggvita, kanel, 1 tsk kvarg samt havregryn.
Ta en rund ugnsfast form eller en muffinsform.
Lägg hälften av smeten i botten och fyll på med skivade äpplen. Häll sedan på resten av smeten.
Grädda i övre delen av ugnen på 200 grader i ca 15-20 min.
Serveras med kanelcreme. Blanda kvarg med kanel.
Är även gott med keso istället för kvarg.
Toppa med några blåbär.

  • Middag: Ugnsbakad lax med tomat- och örtsås, samt tunnbröd och grönsaker

Dagens träning blev också av:
  • Cardio: 10 min svingar och krysshopp
  • Styrka A: Flyes (gårdagens nya övning) – Knäböj med vikt i hand – Leg extensions (dagens nya övning)
  • Cardio: 90 sek svingar
  • Styrka A
  • Cardio: 90 sek krysshopp
  • Styrka B: Flygaren – En-ben-knäböj – Reversed crunch med raka ben
  • Cardio: 90 sek svingar
  • Styrka B
  • Cardio: 90 sek krysshopp och springa på stället med höga knän
  • Styrka C: Hantel rodd – Bred knäböj med hantel från bröst (torsdagens nya övning)– Raka be noch armar mot golv
  • Cardio: 90 sek krysshopp och springa på stället med höga knän
  • Styrka C
Enligt pulsklockan hade jag en maxpuls på 163 och en snittpuls på 131. Kaloriförbrukningen landade på 474 kcal.

Jag känner mig ganska trött nu, så jag ska ta en snabb dusch och lägga mig snart.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar