söndag 9 september 2012

Lång dag


Redan kl 7:20 satt vi i bilen för att ta oss till en innebandyhall där vi skulle döma några matcher i en cup. Med oss hade vi mellanmål och lunch samt min pulsklocka förutom det som en domare alltid har med sig.

Vi behövde som tur var inte döma hela tiden, utan fick vila någon/några matcher ibland och då passade vi på att fylla på med energi och när vi kom hem kl 19:30 efter en lång dag på jobbet var det också dags att laga och äta middag.

Känns som att det inte blir några fler måltider idag, så här kommer matrapporten:
  • Frukost: Makrill i tomatsås, med två knäckebröd samt te (ägg kokade jag också i morse för att frukosten skulle bli komplett, men dem glömde jag äta upp tyvärr... nåväl, de står i kylen så jag kan ju ha dem antingen som en del av frukosten eller något mellanmål imorgon, fast bara äggvitan nu under FitnessFighten)
  • Mellanmål: Smoothie gjord på kvarg, lite minimjölk, banan, hallon och blåbär
  • Lunch: Ugnsbakad lax med ört- och tomatsås, samt råris (rester från igår), samt en banan
  • Mellanmål: Räksallad med pasta (25 g okokt)
  • Mellanmål: några mandlar (i väntan på att middagen skulle bli färdig)
  • Middag: Pasta med kyckling och basilika, samt en sallad med isbergssallad, romansallad, tomat, gurka och lite salladslök.
Middagen
FF-passet kunde jag tyvärr inte köra idag. Jag hade inte klarat av att gå upp tidigare än jag gjorde (5:45) i morse så jag försökte inte ens med det, måste jag erkänna, och nu på kvällen efter att ha dömt fyra matcher orkar jag inte göra det heller. Det kanske Ni förstår om Ni ser resultatet som pulsklockan visade efter varje match.

Pass 1 – 39 minuter
  • Maxpuls: 162
  • Snittpuls: 124
  • Kaloriförbrukning: 333
Pass 2 – 53 minuter
  • Maxpuls: 163
  • Snittpuls: 131
  • Kaloriförbrukning: 522
Pass 3 – 50 minuter
  • Maxpuls: 156
  • Snittpuls: 126
  • Kaloriförbrukning: 453
Pass 4 – 1 timme och 5 minuter
  • Maxpuls: 170
  • Snittpuls: 121
  • Kaloriförbrukning: 509
Imorgon kommer jag naturligtvis att köra FF-passet igen och då får jag lägga in dagens nya övning Dips istället för Triceps press och antagligen ytterligare en ny övning.

Nu ska jag ta ett varmt bad och lägga mig så tidigt som möjligt för att ladda batterierna inför höstens första stora skolprojekt som börjar imorgon. Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar