fredag 28 september 2012

Helgen är äntligen här



Den inleddes med middag tillsammans med maken. Vi hade lite ris från igår så jag försökte komma på något för att kunna äta upp det. Jag hittade ett recept på FitnessFightens hemsida som jag hoppades skulle vara godare än lunchen och det blev den. Därför tänker jag dela med mig av receptet.

Snabbwok med nötfärs, ris och chilikeso
Ingredienser (1 portion = 365 kcal):
150 g - Nötfärs max 10% fetthalt
25 g - Ris
30 g – Broccoli
30 g – Morötter
20 g – Paprika
20 g – Tomat
50 g – Minikeso
1/2 msk – Chilipulver
1 tsk - Svartpeppar grovmalen
1 msk - Vatten

Tillagning:
Koka riset enligt förpackningen om du ej har det färdigt.
Bryn nötfärsen med 1 msk vatten samt svartpepparn i en stekpanna.
Skär ner grönsakerna och woka dem i en stekpanna med 1 msk vatten och blanda ner riset och nötfärsen och woka runt ett tag.
Blanda minikeso med chilipulver.

Middagen

Efter middagen skulle jag jogga och springa en del i jobbet (extra jobb) och efteråt tänkte jag köra FF-passet. Men joggandet blev mycket mer intensivt än vad jag trodde. Så pass att jag på 1 timme och 24 minuter förbrända 911 kcal (maxpuls 171, snittpuls 136) vilket också gjorde att jag var grymt hungrig efteråt.

Därför bestämde jag mig för att faktiskt hoppa över FF-passet och samtidigt äta ett lite större kvällsmål denna fredag. Nu har jag både motionerat och ätit klart för idag, så här kommer matrapporten:

  • Frukost: Yoghurt & kvargcreme med kanel samt müsli och blåbär
  • Lunch: Kycklinggryta med curry och banan med ris samt grönsaker
  • Mellanmål: Vaniljcreme med ljummen kanel-äppelpytt toppad med blåbär och hallon
  • Middag: Snabbwok med nötfärs, ris och chilikeso
  • Kvällsmål: 1/2 portion Snabbwok med nötfärs, ris och chilikeso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar