måndag 17 september 2012

Två veckor kvar av FitnessFighten


och jag kämpar vidare. Idag hade jag en bra matdag och måndagen avslutades med träning på hemmaplan. Det blev 50 minuter i vardagsrummet:
  • Cardio: 10 min – 5 x (1 min svingar med kettlebells – 1 min springa på stället)
  • Styrka A: Bröst pushup – Knäböj med vikt i hand (dagens nya övning) – Statisk sidoplanka
  • Cardio: 90 sek – svingar med kettlebells
  • Styrka A
  • Cardio: 90 sek – svingar med kettlebells
  • Styrka B: Flygaren – En-ben-knäböj – Reversed crunch med raka ben
  • Cardio: 90 sek – svingar med kettlebells
  • Styrka B
  • Cardio: 90 sek – springa på stället och krysshopp (ländryggen blev trött av svingarna så jag var tvungen att byta)
  • Styrka C: Dips – Bred benböj med kettlebells framför bröstet – Statisk crunch
  • Cardio: 90 sek – springa på stället och krysshopp
  • Styrka C
Statistik från pulsklockan:
  • Maxpuls: 164
  • Medelpuls: 131
  • Kaloriförbrukning: 473 kcal
Matrapport:
  • Frukost: Frukostsmoothie
  • Mellanmål: Kvargplättar med hallonsås
  • Lunch: Kvargplättar med sallad, kalkon och keso
 
  • Mellanmål: Skyr och banan
  • Middag: Sallad med kyckling, bulgur och smak av curry
  • Kvällsmål: Minikeso
Nu måste jag förbereda mig inför en lång tisdag i huvudstaden. Imorgon bitti måste jag inte bara ta med mig datorn till skolan, utan även två mellanmål, en lunch, en middag och träningskläder, samt duschgrejer. Mycket att tänka på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar