fredag 14 september 2012

Myskväll

hade vi hemma igår. Det var hur trevligt som helst. Men att ha tid för att relaxa, hyra en film och titta på den utan att somna innan den var slut förutsatte att jag kunde träna tidigare än vanligt. Och det gjorde jag igår. Passet såg ut som nedan:

  • Cardio: 10 min löpning
  • Styrka A: Bröst pushup – Knäböj med hantlar vid sida – Statisk sidoplanka (den nya övningen)
  • Cardio: 10 min crosstrainer
  • Styrka B: Axelpress rak – Höftlyft på ett ben – Crunch med rak rygg
  • Styrka C: Triceps press – Bred benböj med hantlar – Statisk crunch
Statistik från pulsklockan: maxpuls: 192, snittpuls: 138, kaloriförbrukning: 659 kcal.


Matrapport 120913 
  • Frukost: Fyllda äggvitehalvor med dillcreme, toppad med räkor och dill
    Halloncreme toppad med müsli och pumpakärnor

  • Lunch: Köttfärsbiffar med blomkål och broccoli puré  
  • Mellanmål: Müsli med minimjölk + ¼ äpple
  • Middag: Pasta Carbonara + ¼ äpple
  • Kvällsmål: Minikeso med lite hallon
Eftersom jag hade sovmorgon och tog en sen frukost, hoppade jag direkt på lunchen 3 timmar senare. Och sedan fortsatte jag äta var tredje timme. Under eftermiddagen skickade jag också ett mejl till World of Shape och undrade om de hade recept på Pasta Carbonara. Det tog knappt någon tid att få följande recept:

  1. Fräs lök, vitlök och skinka/kalkon. Salta och peppra.
  2. Tillsätt ca 80 g kvarg när det är klart utan att värma på den.
  3. Rör i pastan och servera med en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar