fredag 7 september 2012

Torsdagen


Igår kväll kom jag hem från skolan 21:15. Då var jag riktigt sur... Jag måste äta varje tredje timme enligt FF men på torsdagseftermiddag gick det 4,5 timme mellan mellanmål och middag. Det var för första gången jag inte lyckades hålla mig till mina tider.

Anledningen till detta var att jag inte hade middag med mig till skolan. Varför borde jag ha haft det? – kan man fråga sig. Och det är klart att man inte ska behöva ha det. Måndag – onsdag hann jag ju alltid hem från skolan och kunde laga mat till middag och äta i tid och det var vad jag hoppades på på torsdagen också.

Men jag var kvar till 19:45 pga ett grupparbete och kunde därför inte få i mig någon middag förrän jag var på väg hem och kunde köpa något snabbt. Väl hemma stekte jag en kycklingbröstfilé lite snabbt och det fick bli dagens sista mål. Matdagen i övrigt såg ut som följande:
  • Frukost: Makrill i tomatsås, två Wasa delikatess knäcke, 2 äggvitor som jag snabbt tillagade i mitt mikro-ägg
  • Mellanmål: Två knäckebröd med örtcreme
  • Lunch: Köttfärssås med spagetti 

Ingredienser Köttfärssås (4 portioner):
600 g nötfärs Max 10% fetthalt
400 g krossade tomater
1 hel solovitlök
2 tsk svartpeppar
1 tsk chili pulver
4 msk hackad gul lök
1 tsk olivolja

Jag valde att äta servera den med pasta (25 g okokt enligt FF:s matprogram) samt lite sallad och minikeso.
  • Mellanmål: Minikeso med banan
  • Middag: Två knäckebröd med örtcreme, banan, lite lättmjölk
  • Kvällsmål: Kycklingbröstfilé
Efter kvällsmålet hade jag ett viktigt beslut att fatta: träna hemma (gymmet hade stängt när jag hann hem från Stockholm) eller fixa matlåda till idag. Eftersom jag tyckte att det var jobbigt att inte ha med mig mat till middag tidigare på kvällen, ville jag inte hamna i samma sits på lunchen på fredagen, så jag bestämde mig för att satsa på matlagning.

Det innebar tyvärr att jag inte kunde träna och byta ut ännu en övning enligt träningsprogrammet. Istället fick det bli två nya övningar idag, men mer om det senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar