onsdag 5 september 2012

En glad min till

skulle få plats på collaget här på höger sidan. Frågan är om jag har en till mil i benen den här säsongen eller om jag ska försöka hitta något lopp på 5 km. Som jag mådde igår kväll kommer jag kanske inte att orka springa något lopp alls denna månad. Känns som att det är bäst att bara fokusera på FitnessFighten och kanske titta på möjliga lopp i oktober.
 
Veronica och Emilia har anmält sig till Hässelbyloppet den 14 oktober och det vore roligt att springa med dem, men jag måste sova på saken... Att sova hjälper faktiskt många gånger, som natten till idag. När jag vaknade i morse mådde jag okej, magen var bra igen, jag kände mig inte svag längre, utan snarare redo för en ny dag med FF:s kost- och träningsprogram.

Men matlåda hade jag inte gjort klart till idag, så jag var tvungen att komma på något lättlagat i morse. Som tur var hittade jag ett snabbt och enkelt FF-recept på en rätt som heter just Enkel kycklingwok med bulgur och keso (333 kcal).


Ingredienser
150 g Kycklingfilé
25 g Bulgur
40 g Paprika
40 g Broccoli
40 g Champinjoner
30g Lök
1/2 Citron pressad
80 g Minikeso
Peppar / Chilipeppar

Gör så här:
Koka bulgur enligt paketet.
Skär ner kycklingfilén i bitar och grönsakerna.
Woka kyckling samt grönsakerna med 1/2 pressad citron.
Lägg ner bulgur och woka tills allt är klart. Krydda på med peppar eller chili.
Serveras med minikeso.

Jag hittade bara gul paprika i kylen, så rätten blev inte lika färgglad som den hade kunnat bli om jag skulle haft röd paprika hemma, men den smakade bra. Nyss åt jag upp mitt andra mellanmål för dagen som också var helt okej.

Nu börjar jag bli trött här i skolan, men förhoppningsvis kan jag åka hem snart för att vila lite. Fast på kvällen väntar både träning och matlagning, så särskilt mycket vila blir det kanske inte. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar