söndag 16 september 2012

En underbar helg är slut


Efter att ha haft en jobbig helg med kurs och extra jobb förra veckan, hade jag en riktigt lugn och skön helg vecka 37. Igår hade vi sovmorgon och efter en ordentlig frukost åkte vi till Parken Zoo i Eskilstuna där vi tillbringade några riktigt roliga timmar. Förutom att njuta av den vackra höstdagen lördagen bjöd på, såg vi många annorlunda och exotiska djur. Det var kul att åka på en utflykt och den friska luften gjorde oss härligt trötta; jag var till och med tvungen att ta en tupplur när vi kom hem.

Idag ville jag göra lite nytta här hemma, så jag körde tre fulla tvättmaskiner, hängde kläder på tork, bytte sängkläder (det ska bli så skönt att lägga mig i rena sängkläder om en liten stund), diskade och plockade lite i arbetsrummet (som jag skulle vilja möblera om inom en snar framtid), samt lagade naturligtvis mat.

Dagens lunch blev köttfärssås med spagetti. Jag behövde verkligen denna energi för jag hade bestämt mig för att gå både på pilates och till gymmet idag. Började med gruppträningen där jag jobbade med kroppens mittenparti, utförde de olika övningarna väldigt kontrollerat medan jag tog hjälp av andningen.

Efter klassen gick jag upp till gymmet och körde FF-passet:
  • Cardio: 10 min på löpbandet
  • Styrka A: Bröst pushup – Knäböj med hantlar vid sida – Statisk sidoplanka
  • Cardio: 10 min på crosstrainern
  • Styrka B: Flygaren (gårdagens nya övning) – En-ben-knäböj – Reversed crunch med raka ben (dagens nya övning)
  • Styrka C: Triceps press – Bred benböj med hantlar – Statisk crunch
Andra cardion kändes väldigt tung idag. Benen var trötta och jag svettades jättemycket... hade egentligen inte någon ork, men jag försökte hitta krigaren i mig och kämpade vidare. Resultatet av dagens slit var 666 förbrända kalorier (maxpuls: 167, snittpuls 142).

När jag var klar på gymmet, skyndade jag mig hem, duschade och tvättade håret snabbt, eftersom vi skulle på familjemiddag. Där åt jag kyckling med sallad och lite potatis. Mina svärföräldrar var så omtänksamma att de stekte min kyckling i bara pyttelite olivolja för att den skulle passa in i FF-kostprogrammet. Väldigt snällt av dem!

Efter att vi hade sagt hej då till alla vuxna och barn svängde vi förbi mataffären för att köpa grönsaker, skyr, ägg och keso. Det gick väldigt snabbt så jag hann ringa mina föräldrar på Skype och prata med dem som var jättetrevligt! Så roligt att kunna se dem! Längtar tills de kommer på besök i slutet av november... fast det är så lång tid kvar tills dess. :o( Önskar att jag hade tid att åka hem om bara för några dagar innan dess. Ska försöka hitta en lucka i skolschemat...

Men nu ska jag äta lite minikeso och lägga mig så snart som möjligt. Jag vill gå upp lite tidigare imorgon för att hinna äta frukost och förbereda morgondagens mellanmål och lunch.

God natt!

1 kommentar:

  1. Gud så gulligt o omtänksamt av Dennis föräldrar att tänka på din FF mat!! Låter som en toppen helg, jag blir riktigt avundsjuk :) Kram

    SvaraRadera