onsdag 12 september 2012

Mycket sömn


behövde tydligen min kropp igår. Jag kom hem från skolan kl 19 bl.a. efter att bussen var 25 minuter försenad pga köer. Jag borde ha ätit middag vid 18-tiden enligt matschemat och magen höll med också, så jag var vrålhungrig när jag klev av bussen. Det blev en snabb sallad, sedan tänkte jag läsa lite innan jag skulle bege mig till gymmet. Men kroppen ville ha det sista ordet och det lät så här: sov!

Ja... jag hade somnat innan klockan hann passera kl 20. När jag vaknade kl 22:30 av att jag var kissnödig var jag både besviken och orolig. Besviken eftersom den planerade träningen uteblev och onsdagens matlåda inte hade gjorts, samt orolig för att jag inte skulle kunna somna om på några timmar. Men det gjorde jag så fort jag lade huvudet på kudden igen, som tur var. Att ställa väckarklocka glömde jag dock göra så jag hade lätt kunnat försova mig, men jag vaknade 6:45 av mig själv och hade till och med tid att fixa en matlåda. Stekte kyckling, kokade bulgur och gjorde en sallad som kompletterades med lite minikeso:



Idag lämnade jag skolan 16:30 och det var inga problem med busstrafiken heller så jag var hemma innan 18 vilket gjorde att jag kunde ha middag exakt kl 18. Efter maten bytte jag om och drog till gymmet. Kände mig ganska omotiverad men körde på enligt följande:
  • Cardio: 10 min crosstrainer
  • Styrka A: Bröst pushup (dagens nya övning som efter 5 reps på tårna var jag tvungen att göra på knäna :o/) – Knäböj med hantlar vid sida – Rotation med böjda ben
  • Cardio: 10 min roddmaskin (fick ont i ländryggen efter ca 4 minuter, så efter det gick det inte jättesnabbt, men jag rodde 10 minuter i alla fall)
  • Styrka B: Axelpress rak – Höftflyft ett ben – Crunch med rak rygg
  • Styrka C: Pullover (bytte tillbaka från dips pga ont i handlederna) – Bred benböj med hantlar (gårdagens ”nya” övning) – Statisk crunch
Träningen i siffror:
  • Maxpuls: 169
  • Medelpuls: 133
  • Kaloriförbrukning: 525 kcal
Matrapport måste jag skriva två av idag eftersom jag somnade innan jag hann skriva gårdagens, så här kommer rapporten för både tisdagen och onsdagen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar