tisdag 5 april 2011

1+1 = 1157

Idag blev det Step Intervall och Latino på Sydpoolen som resulterade i 1157 förbrända kalorier.

Jag deltog först i en Step Intervall-klass där 538 kalorier brändes medan kroppens alla muskler fick jobba: hjärtat, låren, ryggen, bröstet, armar och axlar för att nämna några av dem. Det är så kul att man blir starkare för varje gång man går på passet. Armarna börjar faktiskt se en aning bättre ut och även övre delen av ryggen verkar lite mer vältränad... men bara i gruppträningslokalen. Det måste vara belysningen och speglarna som lurar mig. Men jag kommer att jobba på för att se starkare ut även i andra speglar ;o)

Dagens andra pass var Latino. Jag vet att jag skriver det varje gång, men jag kan inte låta bli att säga hur otroligt kul det är att gå på latino, älskar passet! En konditionsklass som man bara njuter av. Jag förbrände 619 kcal under de 55 minuterna jag dansade till härlig musik. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar