tisdag 12 april 2011

Step Intervall

började jag kvällen med. Vi körde i knappt 53 minuter och varvade step med pump som vanligt. Redan första gången jag skulle lyfta stången kände jag att jag har träningsvärk i axlarna som troligen beror på att jag valde att fokusera på styrkan och höll några jobbiga positioner riktigt länge på PowerYogan igår.

Sen är det antingen så att träningen börjar ge resultat eller så börjar jag vänja mig vid övningarna även om vi försöker variera lite mellan passen. Det kändes i alla fall så att jag hade kunnat ha tyngre vikter på de flesta övningarna idag.

Jag är lite sugen på att ha mer vikt på stången och använda tyngre fria vikter också. Eftersom jag reser bort över påsken kommer jag inte att kunna vara med på Step Intervall de följande två veckorna, så det är frågan om det blir nästa gång jag utmanar mig eller om jag väntar till näst nästa tillfälle.

Det får vi se då, men här kommer nu några siffror om dagens pass:

  • Maxpuls: 170,
  • Medelpuls: 132,
  • Kaloriföbrukning: 454.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar