måndag 4 april 2011

Behandling = vilodag

Jag var på akupunktur idag. Jag skulle få nålar i mina axlar och rygg, men när jag berättade för sjukgymnasten att jag har haft huvudvärk i en vecka ändrade vi planerna. Hon satte bara en nål i vardera axel och istället för att sätta nålar i ryggen, fick jag tre stycken i huvudet för att lösa upp spänningarna där.

Hoppas verkligen att behandlingen kommer att hjälpa eftersom idag har huvudvärken varit extra jobbig. Det kändes flera gånger som om någon skulle ha vridit om en kniv i huvudet på mig när jag t.ex. böjde mig framåt för att ta på mig skorna eller när jag gjorde någon plötslig, lite för snabb rörelse.

Det som var positiv idag var att på vägen hem från akupunkturen tittade solen äntligen fram och jag såg den blå himlen

samt fina skuggor överallt

dessutom kan man nu se fler och fler blommor:

Med tanke på ”huvudproblemet” och att jag har fått behandling kommer jag inte att gå hit ikväll:

Jag är alltså tvungen att ta en vilodag, men kanske kommer att ta en hälsopromenad om/när huvudvärken har släppt. Kanske inte.

Jag räknar med att Ni tränar idag och inte "latar" Er som jag gör! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar