måndag 4 april 2011

Lugn kväll

Det blev ingen träning, varken gruppträning eller hälsopromenad idag, huvudet ville inte... Jag tittade istället på en innebandymatch på tv och drack mycket vatten med citron och lime i...SÅ GOTT!

Sedan läste jag klart kriminalromanen som jag nämnde igår. Spännande var den. Mons Kallentoft är en författare som skriver på ett speciellt sätt. Jag kan inte riktigt förklara, men läser du hans böcker kommer du att förstå vad jag menar, hans språk är briljant. Dessutom är han väldigt duktig på miljö- och personskildringar. Ingen av hans deckare som jag läst (Sommardöden och Höstoffer) är vanliga spänningsromaner: jag ville bara bläddra vidare och vidare och se vad som skulle hända på nästa sida, i nästa kapitel och plötsligt har jag läst klart boken.

Så om du tänker läsa någon av hans böcker, förbered dig väl, för du kommer inte att kunna lägga ifrån dig boken förrän du har fått veta hur den spännande berättelsen slutar.

Nu får jag återigen leta i bokhyllan och se vilken bok jag ska börja läsa... Det finns några alternativ att välja mellan, men jag börjar inte söka ikväll, för nu har min kudde ropat på mig så jag ska lägga mig och sova tills klockan ringer imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar