onsdag 13 april 2011

Det var länge sedan jag var på Yogalates

och det märktes idag. Jag kom inte ner lika mycket i stretchen som vanligt, vilket i och för sig också kan ha med passet innan att göra. Men jag blev i alla fall påmind om att jag inte får glömma att träna smidighet och stretcha ordentligt mera regelbundet, det är otroligt viktigt för kroppen.

Det fanns några övningar som jag valde att göra lite lättare eller hoppa över och ligga i barnets position istället och det var duktigt av mig för det var sådana övningar som hade gjort ont (bl a pga passet innan och träningsvärken från början av veckan) om jag tvingade mig själv att göra dem och i Yoga finns det en viktig regel: man ska alltid lyssna på sin kropp och inte göra sådant som orsakar smärta. Den regeln tänker jag alltid följa!

Efter passet bestämde jag mig också för att ha en vilodag imorgon. Tills på fredag var vilodagen redan inplanerad, så nu blir det två vilodagar i rad. Kroppen har försökt säga till mig att den behöver tid för att återhämta sig och jag väljer att lyssna på min kropp och låter den vila.

När hade Ni vilodag senast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar