tisdag 12 april 2011

Vad ska jag göra utan Afrodans?

Idag var sista gången vi hade Afrodans på en tisdag kväll denna termin :o(. Hittills har vi haft Latino jämna veckor och Afrodans udda veckor.

Från och med nästa vecka kommer det att vara Latino varje tisdag. Att jag kommer att ha flera tillfällen att dansa till härliga latinamerikanska rytmer är jag naturligtvis glad för eftersom jag älskar Latino. Men det hade varit kul om Afrodansen inte bara plockades bort utan fick en egen tid istället och skulle hållas varje vecka. Den är ju inte bara jättekul, utan även otroligt bra som ryggmedicin, så jag vet inte riktigt hur jag kommer att klara mig utan nu när det inte blir något pass alls.

Hoppas att Cilla kommer att köra några gånger på lördagar då vi har Happy Saturday på gymmet vilket betyder att det är olika pass varje gång. Jag ska sätta mig och skriva ett mejl till de ansvariga så att de känner till att det finns några som vill ha Afrodans ;o).

Vad kan man säga om dagens pass då? Det var roligt som vanligt och jag det kändes som att jag gav ännu mer än jag brukar så håret blev nästan lika blött som om jag hade tvättat det. Under denna klass upptäckte jag också att Walking även hade gett träningsvärk i baksida lår, så det var ett riktigt bra pass vi körde i skogen igår.

På Afrodansen hade jag en maxpuls på 182 och en medelpuls på 136 och det förbrändes 488 kalorier vilket också tyder på att det är bra träning, så frågan kvarstår: Vad ska jag göra utan Afrodans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar