lördag 9 april 2011

Extra instruktör

Då var dagens tre träningspass avklarade på gymmet. Trots att jag inte hann göra mannagrynsgröt imorse, räckte det med att ta en banan mellan andra och tredje passet och en banan efter tredje klassen.

Actic Cirkel är så kul och effektiv. Det ger verkligen resultat, på vissa stationer var intruktören eller min träningskompis tvungen att ge lite extra motstånd eftersom jag var så stark att vikterna inte räckte till...haha ;o) Till nästa gång måste vi lägga på mera vikter vid några övningar för att musklerna ska få en utmaning. Det fanns naturligtvis andra stationer där jag behövde lite hjälp mot slutet av övningen, men nästa gång kommer jag att klara av mer. Det är verkligen motiverande att se att man blir starkare och orkar mer. 147 var medelpulsen och kaloriförbrukningen landade på 575 kcal.

Dance Aerobic var ett nytt pass som jag inte ville missa. Jag är väldigt glad för att jag valde att delta. Rolig aerobicsklass där koreografin innehöll en del dansinspirerade steg också. Kul var också att Cilla hämtade ett steg från när en väldigt duktig gästinstruktör höll i ett aerobics-pass i slutet av februari. Jag gillade det steget redan då och det var skoj att det fanns med denna förmiddag också. Jag hade jättekul idag och tyckte att det var bra träning där pulsen hölls högt så att jag hade en medelpuls på 152 och jag förbrände 634 kalorier.

Jag fick också lite beröm av vår härliga instruktör efter passet: hon tyckte att eftersom jag är så duktig och kan lära mig stegen väldigt fort fungerade jag lite som en extra instruktör som kunde följas av dem som stod närmast mig, medan hon kunde stå i den andra delen av lokalen och visa stegen för de andra. Det var riktigt roligt att höra!

Efter två fysiska klasser var det dags för en mindre fysiskt krävande pass med mycket stretch, andning och mental träning. Energi Yogan var riktigt skön och jag kände mig väldigt avslappnad under den långa vilan på slutet.

Förutom bananer hag jag också ätit lunch för att hjälpa kroppen att återhämta sig:

Jag kommer nu att ta det lugnt en kort stund, sen väntar lite motion till. Maken och jag ska på hälsopromenad!

Hoppas att Er helg började lika bra som min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar