torsdag 7 april 2011

Nu vänder det

Jag skrev i min månadsrapport att jag tyvärr inte hade blivit lättare under mars. Om man ska jämföra första dagen och sista dagen i månaden, stämmer det. Dock visade det sig när jag tittade i min träningsdagbok idag att jag faktiskt hade gått ner lite under mars, till den 17:e lyckades jag nämligen gå ner till 73,6 kg, men sen hände det något (jag åt säkert för mycket och för dålig mat) och då började det vända uppåt igen och den sista mars var jag tvungen att konstatera att vågen visade en liknande siffra som den 1 mars. Ännu värre var det i söndags då jag vägde 74,8 kg...mer än i början av mars och mycket mer än den 17:e, +1,2 kg...INTE BRA!

Men när jag ställde mig på vågen imorse, såg jag att viktminskningen har kommit igång igen, jag vägde 74,3 kg efter första toabesöket och innan frukosten. Jag vet att man inte ska väga sig för ofta, men idag var jag bara tvungen...det ger motivation att se att man är på rätt väg.

Jag har nu också bestämt mig för att ta fram måttbandet för att kunna se om det händer något där. Så lite senare idag kommer jag att mäta mig...känns lite läskigt. Men det är bara att göra det.

Återkommer med några siffror om en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar