fredag 1 april 2011

Snygga vader

Vem vill inte ha det? Hör Du till dem som vill ha muskulösa vader, borde Du hoppa en hel del och använd gärna hopprep för då får även armarna träning. Att springa på en stepbräda hjälper säkert också om Du vill att dina vader ska se snygga ut. Jag har i alla fall träningsvärk i mina vader efter gårdagens träning då vi hoppade och sprang mycket.

Idag blev det en lugn kväll med lite promenad, men ingen riktig träning. Jag vill kunna köra passen som jag har bokat in mig på till imorgon.

På gårdagens föreläsning pratade vi om pulszoner och föreläsaren tyckte att om man ligger i PZ1, dvs 50-60% av maxpulsen, kan man inte riktigt kalla det för träning. Naturligtvis har även den typ av motion positiv effekt på hälsan, men tränar gör man inte riktigt. Jag kan faktiskt hålla med honom, så från och med idag kommer jag inte att räkna promenader som fysisk träning om jag inte hade en medelpuls som är minst 60 % av min maxpuls när jag var ute och gick.

Med tanke på det räknas dagens promenad som mindre fysiskt krävande träning eftersom medelpulsen var 108 som är 55 %. Ändå brände jag 298 kcal vilket visar ju att även långsamma promenader är bra för hälsan.

Nu väntar lite kvällsmat och någon huvudvärktablett för att kunna somna ikväll.

Sov gott!

1 kommentar: