söndag 17 april 2011

Morgon- och eftermiddagspass

Jag har hunnit med båda. Började med Walking-klassen på Sydpoolen. Idag var vi tre deltagare som kämpade på riktigt bra. Det var roligt och vi utmanade oss ordentligt idag. Vi började med samma runda och när vi kom till bron där vi brukar köra intervaller (gå i lugnt tempo till första stolpen, i raskt tempo till andra, osv) så började Mia plötsligt springa där vi skulle gå raskt. Eftersom jag gillar sådana utmaningar, kunde jag inte låta bli att springa. Riktigt kul var det! Jag fokuserade på tekniken som jag började lära mig i måndags. Det känns som att det blir bättre och bättre även om jag har mycket kvar att förbättra.

Från bron hade man jättefin utsikt över staden:

Efter att vi kom över till andra sidan kanalen gick vi en sväng vid Viksäng Strand där vi fick en riktigt tuff uppgift: vi skulle springa uppför en kanske inte väldigt brant men riktigt lång backe och otroligt nog, gick det! Till en början lyckades jag löpa med långa steg och hyfsad teknik, men när jag började bli lite trött mot slutet av backen började stegen blir kortare, dock tog jag mig ända upp och det kändes bra!

Sen tog vi lite längre kliv för att sträcka ut lite innan det var dags för en till löpsträcka. Efter det skulle vi ta oss uppför en backe i skogen två gånger där vi avslutade med lite stretch innan det var dags att gå tillbaka till Sydpoolen.

Ingeborg (instruktör), jag och Anneli stretchar ena vaden.

Vi byter ben sedan och Mia, jag och Anneli sträcker ut andra vaden också.

Grymt bra jobbat av oss alla! Vi gick i lite drygt en timme och jag hade en maxpuls på 183 och en medelpuls på 133. Kaloriförbrukningen landade på 581 kcal.

Som jag skrev i början så har jag hunnit med en till promenad, dock utan stavar. Den här gången gick/joggade/sprang jag i lite knappt 84 minuter med en maxpuls på 186 och medelpuls på 130. Detta pass resulterade i 709 förbrända kalorier.

Härligt att kunna träna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar