söndag 3 april 2011

God morgon, söndag!

Tio minuter innan klockan skulle ringa vaknade jag. Nu laddar jag med frukost inför förmiddagens utmaningar.

Som Ni kanske redan vet, kommer jag att prova en ny gruppträning idag. Passet heter Walking och vi kommer att vara ute och gå i raskt tempo med stavar. I höstas var jag inne på att köpa ett par stavar, men det gjorde jag inte eftersom det kändes som att jag inte skulle använda dem tillräckligt mycket.

Idag kommer jag att få låna stavar av gymmet och vi ska lära oss tekniken också. Det låter intressant, för om man har rätt teknik, kan man få ut mer av träningen. Om jag känner att NordicWalking är något får mig, då kan jag kanske investera i stavar i framtiden.

Visst ser det inte särskilt lockande ut att vara ute denna söndagmorgon? Men det ska inte hindra mig från att vara med på utomhusträningen. Jag måste bara hitta den rätta klädseln.

Efter Walking-passet kommer jag att ha ungefär 10-15 minuter på mig att byta om och gå ner till gruppträningslokalen där jag ska köra Latino!

Vi hörs om några timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar