onsdag 6 april 2011

Spinning

Kl 18 satte jag mig på en cykel i gruppträningslokalen för att bränna kalorier, förbättra konditionen och stärka lårmusklerna. Som tur var behövde jag inte gå på spinningen själv, utan fick sällskap av min underbara man.

Det känndes roligare att spinna nu när han satt bredvid mig. Tyvärr kändes benen sega efter gårdagens dubbelträning, så sista låtarna var riktigt jobbiga. Dessutom var jag tvungen att blunda under två låtar: jag får ångest när vi ska spinna loss och jag ser hur snabbt andra trampar, medan jag inte kan cykla lika fort. När jag blundade, kunde jag fokusera på mig själv, titta inåt och då var det också lättare att hitta min egen rytm och få upp farten lite.

Trots att låren inte riktigt hängde med hela passet hade jag en medelpuls på 150 och maxpulsen var 172. Kaloriförbrukningen blev 631 kcal, riktigt bra!!!

Efter passet tog vi en snabb dusch, bytte om till badkläder och satte oss i jaccuzzin. Det var riktigt skönt! Vistelsen på Sydpoolen avslutades med bastu och vi kände oss rätt trötta när vi lämnade gymmet.

Till middag åt jag Kyckling med grönsaker i Thai Sweet Chili sås och nu är det vila som gäller för imorgon väntar en ny dag på jobbet.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar