måndag 11 april 2011

Riktig solhälsning

gör man vänd mot solen och det var precis vad jag gjorde på PowerYogan ikväll. Eftersom jag hade kört konditionsträning innan yogan, valde jag den här gången att fokusera på uthålligheten, smidigheten istället för pulsen när vi gjorde solhälsningarna. Det gjorde jag genom att stanna längre i vissa positioner och andas.

Det var underbart att solstrålarna nådde in i Äventyrsbadet, det kändes som att kroppen verkligen fylldes med positiv energi. Att stretcha var också skönt och jag mådde riktigt bra efter passet.

I och med att jag valde uthållighet som mitt fokus för det här passet, behövde inte hjärtat jobba lika hårt, så medelpulsen var inte högre än 101, men maxpulsen var ändå 156. Med tanke på att medelpulsen inte låg över 60 % kommer denna klass att höra till kategorin mindre fysiskt krävande pass som ändå är oerhört bra för hälsan.

Kaloriförbrukningen landade på 197 kcal så under de två träningarna jag körde idag förbrände jag totalt 696 kalorier.

På vägen hem var det fortfarande ljust ute och det var tillräckligt varmt för att det skulle räcka med en tröja. Så här såg himlen ut strax innan kl 20 ikväll:

Jag är så glad för att våren äntligen är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar