söndag 24 april 2011

God lunch

intogs på en riktigt bra restaurang som har lunchbuffé varje söndag. Vi åkte dit för att ingen skulle behöva stå i köket och laga mat hemma och vi ändå skulle kunna äta något gott idag.

De hade två olika sorters soppor, och jag smakade både broccolisoppan och grönsakssoppan med tärnat nötkött.

Som huvudrätt kunde man välja mellan fem olika maträtter. Jag åt först grillade kycklingfiléer med rosmarin och sallad med kaprisdressing.

Jag smakade även en liten portion köttgryta med ris.

Måltiden avslutades med en efterätt, som kallas för Túrógombóc och kan översättas som Sprödbrödsrullade kesobollar som jag brukar äta med gräddfil och lite florsocker.

Allting smakade utmärkt!

Förutom florsockret och sprödbrödet tyckte jag att det mesta kändes nyttigt och allt jag smakade var verkligen väldigt gott.

Tur att jag var ute och cyklade imorse för det blev mera mat än jag vanligtvis äter till lunch. Det kändes dock bra att lyxa till det lite så här på påskdagen.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar