söndag 10 april 2011

Denna underbara dag

startade jag med utomhusträning. Jag deltog i en 60-minuters Walking-klass. Jag var ensam deltagare vilket inte betydde att det blev en lätt klass, tvärtom, det blev ett riktigt jobbigt och fartfyllt pass. Vi började med samma runda som förra gången, sen gick vi upp med snabba steg till Kusens backe där vi sprang uppför två långa backar, och gick med långa kliv mellan dem. Backarna var inte jättebranta, men eftersom de var riktigt långa kändes det verkligen i låren och jag blev rejält andfådd.

Maxpulsen var 178, medelpulsen var 142 slag/minut under detta pass och jag förbrände 645 kcal. Det var härligt att solen sken och det var kul att ta på sig solglasögon för första gången i år. Det enda negativa med klassen var att jag fick skavsår på min vänstra fot och blåsan sprack också.

Tyvärr hade jag inget skavsårsplåster med mig och det hade de inte i receptionen heller, men jag fick vanligt plåster och bet ihop på nästa pass som var Latino.

Latinon började jag märka av resultatet av gårdagens Actic Cirkel. Bröstmusklerna, övre delen av ryggen och axlarna kändes först, sen kom träningsvärken smygande även i låren. Trots detta gick det bra att dansa och jag hade en maxpuls på 177 och en medelpuls på 144. Kaloriförbrukningen blev 626 kalorier.

Efter dansklassen tog jag och Mia en snabb dusch för att åka vidare till Sushikungen där vi träffade Suzan och Maria och åt riktigt god sushi i trevligt sällskap.

Jag började med Misosoppa, sen fick jag min goda 12-bitars Nagoya med temaki:

När jag hade ätit upp alla 12 bitar, kände jag mig fortfarande lite hungrig och tyckte att efter att ha förbränt 1271 kalorier på förmiddagen, var jag värd lite lyxsushi också:

Nu latar jag mig framför tv:n och tittar på daminnebandy, samt äter lite snacks:

Äppelringarna smakar väldigt bra och en hel påse innehåller 120 kalorier.

Vad gör Ni denna eftermiddag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar