lördag 2 april 2011

Helt slut

Låt oss börja från början: jag gillar att vara på gymmet ungefär en kvart innan träningsdags för att inte känna mig stressad. Jag var där i tid idag också, men inloggningssystemet fungerade inte i morse, så jag var tvungen att ställa mig i kö för att ”checka in” på passet. Eftersom det var en barnfamilj som skulle köpa biljetter och kassörskan inte verkade jätterutinerad, blev det lite stressigt ändå. Trots detta var jag i träningslokalen i tid och kunde börja värma upp nästan på en gång.

När vi var klara med uppvärmningen och började köra stationerna, var första övningen knäböj (med stång på axlarna förstås)...då kände jag att jag inte bara hade träningsvärk i vaderna från i torsdags utan även i lårmusklerna. Men jag var tvungen att jobba på eftersom vi bara var två deltagare och återigen fanns två instruktörer på plats, och de lät oss inte vila, och jag ville inte heller ge upp.

Jag tyckte att jag gjorde en väldigt bra träning, jobbade verkligen stenhårt. På de flesta stationer kände jag mig riktigt stark och det gav mig mera energi för att orka köra de övningarna som var otroligt jobbiga, som att först springa på låda i 45 sekunder och direkt efter hoppa på låda under lika lång tid...ni kan tänka er!

Två rundor körde vi idag också, där övningarna byttes ut vid några stationer till andra varvet. Jag kan säga att det var ett jättetufft träningspass och både jag och den andra tjejen som var med och tränade var helt slut efter andra rundan.

Vi orkade knappt jogga ner och stretcha...vi gav verkligen allt på träningen.

Vi hjälpte till att plocka ihop träningsredskapen och då bestämde jag mig för att detta pass fick räcka som träning för idag. Det hade inte varit någon idé att även vara med på Fys & Stretch som jag därmed får prova någon annan gång.

På cirkelträningen hade jag 195 i maxpuls som ungefär är min maxpuls och en medelpuls på 147 slag/minut. Klassen är en riktigt bra kombination mellan konditions- och styrkepass som gjorde att jag förbrände 589 kalorier, som jag är jättenöjd med. Jag rekommenderar varmt denna gruppträning för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar