lördag 23 april 2011

Att stretcha i trädgården

är bara helt underbart! Jag cyklade exakt en timme under förmiddagen. Det är så roligt att kunna cykla ute. Allting börjar vakna till liv så här på våren. Träden har slagit ut, det är blommor överallt, människor är ute och går, springer, cyklar.

Andra cyklister är ju perfekta att ha på cykelvägarna, för då kan man inkludera fartlekar i cykelturen. Så fort jag såg en cyklist framför mig, trampade jag på för att komma ikapp så fort som möjligt. När det inte fanns någon framför mig, hittade jag träd, buskar, korsande vägar som jag skulle komma fram till på kortast möjliga tid. Perfekt lek för att komma upp i puls.

Jag cyklade över broar också där jag fick ta mig uppåt, sedan bjöd rundan på lite längre men mindre branta backar och en kort men desto brantare sådan. Det är kul att man kan variera. Frisk vind blåste där jag cyklade bredvid öppna fält, så den gav mig motstånd också.

Under rundan hade jag en maxpuls på 173 och en medelpuls på 146 och jag kunde inte låta bli att undra hur många km det blev. Dessvärre har jag ingen cykeldator i dagsläget, men funderar på att investera i en eller snarare i en sådan här GPS-sensor till min pulsklocka.

Bilden är hämtad från www.komplett.se.

Med denna skulle jag kunna mäta hastighet/sträcka, distans och liknande nu när det varma halvåret är här och jag är ute mer ofta och rör på mig: cyklar, går med stavar och kanske även springer.

Cykelpasset resulterade i 674 förbrända kalorier och när jag hade ställt tillbaka cykeln i garaget passade jag på att stretcha ute i trädgården nu när det är över 21 grader ute.

Visst är det härligt med vår!

1 kommentar: