onsdag 27 april 2011

Är det okej att vara stolt?

Efter BodyPumpen deltog jag i en Yogalates-klass och det var riktigt skönt. Att stretcha ordentligt efter styrketräningen är ett måste. En 55-minuter lång stretch är som en dröm.

Även balansen jobbade vi med, och innan vi la oss ner för att vila i några minuter på slutet körde vi Clownen också. Jag lärde mig denna yogaposition för ungefär ett år sedan och sedan dess har jag tyckt att det är lika kul varje gång jag lyckas.

Clownen betyder att man står på huvudet. Först kan man vila knäna på armbågarna, sedan kan man sträcka upp benen när man har hittat balansen. Idag lyckades jag sträcka upp benen 3 gånger och stå på huvudet i flera sekunder varje gång.

När jag var liten stod jag ganska ofta på huvudet, jag tyckte att det var skoj. Då var det också en självklarhet att kunna det, men idag känns det som en "prestation" eftersom det inte är lika lätt och självklart längre.

Nästa gång måste jag ta ett kort på mig som Clown för att visa Er, eftersom jag känner mig lite stolt. Hoppas att det är okej att känna så :o).

1 kommentar:

  1. det är klart du ska känna dig stolt! I Sverige är det så konstigt, man får lixom inte skryta eller visa sig stolt över ngt - för då "känner man sig minsann, och är, överlägsen andra och så fy kan det ju inte vara". Jag vet faktiskt inte alls var det där dumma kommer ifrån. Skit i det Szilvia och låt ditt stolta jag sjunga - för allt vad du är värd!! :) /kram Mia

    SvaraRadera